vineri, 14 decembrie 2012

Probleme de securitate aeroportuară, discutate la Timişoara

Timişoara, 14 dec /Agerpres/ - Asociaţia Aeroporturilor din România (AAR) a organizat vineri, la Timişoara, a doua conferinţă regională în cadrul proiectului strategic POSDRU intitulat 'Formare profesională în transportul aerian: securitatea în muncă şi protecţia mediului în utilizarea tehnologiilor moderne'.
Conferinţa 'Cerinţe de forţă de muncă înalt calificată pe aeroporturi', derulată în cadrul proiectului, urmăreşte perfecţionarea profesională şi certificarea a 600 de angajaţi din transportul aerian, astfel încât să fie dezvoltate noi abilităţi IT şi competenţe sporite profesionale care să corespundă nevoilor concrete ale aeroporturilor româneşti.
'Cu toate greutăţile legate de asigurarea ritmică a finanţării, până acum s-au realizat circa 80% dintre indicatorii proiectului, fiind şcolarizaţi 469 de angajaţi ai aeroporturilor, bărbaţi şi femei, care au obţinut în cadrul acestui proiect noi cunoştinţe profesionale, certificate cu diplome de perfecţionare recunoscute la nivel naţional', a declarat David Ciceo, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România.
Proiectul se va derula până la finele lunii iunie 2013, urmând ca în trimestrul al doilea al anului viitor să fie organizată la Bucureşti ultima conferinţă regională pe această temă.
Ciceo a adăugat că se constată că în contextul actual, foarte dinamic al aviaţiei civile, aeroporturile se confruntă cu provocări tot mai numeroase şi complexe legate de competiţia naţională şi internaţională, posibile ameninţări teroriste, noi cerinţe în asigurarea facilităţilor aeroportuare la cele mai înalte standarde care să asigure creşterea siguranţei şi securităţii aeroportuare.
'Activitatea de aviaţie trebuie să se desfăşoare în deplină siguranţă şi securitate, cu aplicarea măsurilor de protecţie a mediului şi cu asigurarea sănătăţii şi securităţii în muncă a angajaţilor', a adăugat Ciceo.
Potrivit acestuia, în România se prevede realizarea unui trafic de circa 10 milioane de pasageri în acest an, trafic care este deservit de 2.500 de angajaţi ai aeroporturilor româneşti.
Complexitatea activităţilor operaţionale aeroportuare, cerinţele ICAO şi ale Uniunii Europene, dar şi legislaţia naţională specifică determină nevoia de pregătire profesională continuă a resurselor umane din aeroporturi în conformitate cu standardele naţionale şi internaţionale din aviaţia civilă.
În implementarea proiectului este implicat, alături de AAR, SIVECO România, în calitate de partener.
La conferinţa de la Timişoara au participat directori şi reprezentanţi ai aeroporturilor româneşti, membri asociaţi ai AAR, reprezentanţi ai Autorităţii Aeronautice Civile din România, autorităţi locale şi specialişti din domeniul aviaţiei civile.
Au fost dezbătute aspecte privind necesitatea investiţiei în perfecţionarea resurselor umane cu scopul creşterii competitivităţii şi a eficienţi în transportul aerian, adaptarea forţei de muncă la competiţia de pe piaţa muncii, precum şi aspecte legate de îmbunătăţirea condiţiilor de muncă.
Concluziile şi propunerile rezultate din toate activităţile realizate în cadrul proiectului vor sta la baza elaborării 'Strategiei de dezvoltare a resurselor umane în aeroporturile din România' şi a 'Ghidului de Bune Practici în formarea profesionala a angajaţilor din transportul aerian'.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu