Bucureşti, 7 feb /Agerpres/ - Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii, a declarat joi că la fiecare două minute un echipaj SMURD a fost implicat într-o intervenţie, în 2012.
'Dacă în 2011, la trei minute aveam o intervenţie SMURD, anul trecut am ajuns la o intervenţie la două minute. Acest lucru înseamnă că, din două în două minute, un echipaj este implicat într-o intervenţie la nivel naţional', a declarat Arafat, la Sesiunea comună de evaluare a activităţii pe anul 2012 a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU).
Oficialul Ministerului Sănătăţii a relevat importanţa creării serviciului integrat, a Servicului de Ambulanţă cu SMURD.
'Dacă ne uităm la ceea ce s-a realizat împreună, în final Ministerul Sănătăţii - Serviciul de Ambulanţă, împreună cu dumneavoastră, colaborarea se încheagă şi devine mai integrată. Vorbim aici de dispecerate', a spus Arafat.
Potrivit acestuia, săptămâna trecută a devenit operaţional dispeceratul integrat de la Cluj, între ISU şi Ambulanţă, ajungându-se astfel la 26 de dispecerate integrate în ţară.
'Sperăm ca anul acesta să continuăm să finalizăm restul judeţelor din România, să fie ISU cu Ambulanţa împreună, ce eficientizează mult mai mult managementul resurselor de intervenţie, nu numai pe partea medicală, dar şi intervenţia integrată la accidente. Numai săptămâna trecută au fost înfiinţate cinci echipaje rurale, în colaborare cu autorităţile publice locale, cu structurile Ministerului de Interne. În judeţul Dâmboviţa au fost înfiinţate patru echipaje suplimentare în zone rurale şi un echipaj în Harghita', a mai spus Arafat.
El a spus că mai are în plan, în următoarele două săptămâni, înfiinţarea altor patru sau cinci echipaje.
Conform Raportului de evaluare al IGSU, serviciile mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare au intervenit, în medie, la 635 de cazuri pe zi, acordând prim-ajutor şi asistenţă medicală de urgenţă la 216.021 adulţi şi 22.290 copii.
Faţă de anul 2011 a crescut atât numărul cazurilor de urgenţă la care au participat echipajele SMURD (cu 29%) cât şi numărul persoanelor asistate (cu 30%).
Timpul mediu de răspuns al echipajelor SMURD a fost de 10 minute, înregistrându-se o creştere de un minut faţă de anul 2011.
Comparativ cu anul 2011, numărul intervenţiilor la accidentele de circulaţie a scăzut cu 5%, în urma acestora fiind asistate 2.567 de persoane, din care 131 de copii.
Vicepremierul Gabriel Oprea a declarat joi, la Ministerul Afacerilor Interne (MAI), cu ocazia bilanţului Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă şi a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), că este necesară utilizarea de către ţara noastră a fondurilor primite de la Comisia Europeană (CE) în perioada 2014-2020 pentru consolidarea sistemului de urgenţă, în completarea sumelor alocate acestui domeniu de la bugetul de stat.
''Utilizarea fondurilor europene poate contribui, în continuare, la perfecţionarea mijloacelor de intervenţie şi a pregătirii profesionale. În acest sens, e imperios necesară îndeplinirea condiţiilor pentru ca fondurile ce vor fi puse la dispoziţie de Comisia Europeană în perioada de programare bugetară viitoare (2014-2020), să fie utilizate în completarea celor alocate acestui domeniu de la bugetul de stat. Aceasta va asigura consolidarea şi dezvoltarea capacităţii de intervenţie a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă'', a arătat vicepremierul.
El a apreciat eforturile depuse pentru operaţionalizarea sistemului mobil de urgenţă, reanimare şi descarcerare din judeţele Caraş-Severin, Covasna, Gorj, Teleorman şi Tulcea, care au făcut ca sistemul SMURD să funcţioneze la nivel naţional.
Oprea a subliniat că structurile din componenţa IGSU au obţinut rezultate remarcabile anul trecut făcând referire la numeroasele intervenţii precum şi salvarea de vieţi omeneşti în toată ţara.
''Datele din rapoartele de evaluare privitoare la numărul de intervenţii în situaţii de urgenţă, precum şi la persoanele care au fost salvate sau au primit a asistenţă medicală de urgenţă sunt edificatoare. Deosebit de important este să se pună un mai mare accent pe previziune şi prevenire, ca principii ale managementului situaţiilor de urgenţă. Prevenirea este absolut necesară pentru protecţia împotriva dezastrelor şi costă mai puţin decât înlăturarea efectelor dezastrelor'', a adăugat vicepremierul Gabriel Oprea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu