BUCUREŞTI
(MEDIAFAX) - Guvernul SUA consideră că decizia CSAT privind achiziţia
avioanelor multirol este un pas în direcţia modernizării Forţelor Armate
române, ceea ce va creşte interoperabilitatea cu NATO şi va ajuta România să-şi
îndeplinească obligaţiile în cadrul Alianţei, informează Ambasada SUA.
"Guvernul SUA consideră că acesta este un pas în direcţia modernizării Forţelor Armate române, ceea ce va creşte interoperabilitatea cu NATO şi va ajuta România să-şi îndeplinească obligaţiile în cadrul Alianţei. România este un partener apreciat, partener strategic şi aliat şi ne dorim să continuăm să consolidăm relaţia excelentă dintre cele două ţări", se arată într-un comunicat al Biroului de Diplomaţie Publică al Ambasadei SUA.
Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a aprobat joi proiectul de "realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană" în cadrul programului ?Avion multirol al Forţelor Aeriene".
"Membrii Consiliului au aprobat ?Concepţia de realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană? în cadrul programului ?Avion multirol al Forţelor Aeriene? în concordanţă cu interesele esenţiale de securitate ale ţării şi cu angajamentele asumate de România în cadrul organizaţiilor europene şi nord-atlantice", se arată în comunicatul CSAT.
Ministrul Apărării Naţionale, Corneliu Dobriţoiu, a anunţat duminică, la B1 Tv, că avioanele multirol F-16 vor fi achiziţionate din Portugalia. Ministrul a mai afirmat că preţul pentru cele 12 aparate la mâna a doua este în jur de 600 de milioane de dolari, această sumă urmând să fie achitată în cinci ani. Conform lui Dobriţoiu, prima tranşă, de 70 de milioane de dolari, ar trebui plătită anul viitor.
"Avioanele ar urma să fie livrate după terminarea procesului de instruire a piloţilor, începând cu 2016", a precizat ministrul, adăugând că aparatele au 3.500 de ore de zbor şi mai au o rezerva de 4.000 - 4.500 de ore.
Ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, afirma, la începutul lunii august, că procesul de achiziţie a avionului multirol de către Armata română a fost accelerat, urmând ca în circa două luni să se ia o decizie, după ce va avea loc şi o dezbatere în CSAT privind variantele aflate la dispoziţie.
Dobriţoiu declara atunci că modelele de avioane avute în vedere sunt avioanele de generaţia a V-a.
"Chiar dacă parcurgem o perioadă de austeritate economică grea, vă anunţ că am accelerat procesul de achiziţie a avionului multirol. În acest sens, exprim un angajament, un crez al meu mai vechi, conform căruia obiectivul strategic al României pentru achiziţia aparatelor multirol trebuie să fie achiziţia aparatelor de generaţia a V-a în următorii 20-25 de ani şi să traversăm tranziţia în cel mai economic mod cu putinţă. Accelerare înseamnă că procesul se va derula rapid şi nu va dura opt ani, ci va dura două luni şi vom lua cu certitudine o decizie. Modelele pe care le avem în vedere sunt avioanele de generaţia a V-a şi tranziţia să o facem cu costurile cele mai ieftine, cu avionul potrivit acestei tranziţii astfel încât să nu pierdem bani prin achiziţionarea unei structuri de aerodrom diferită când vom trece la avionul de generaţia a V-a", a spus Dobriţoiu.
Întrebat dacă avionul american de F-16 mai este o opţiune, Dobriţoiu a precizat că la acesta făcea referire.
La începutul lunii septembrie, Dobriţoiu preciza, după întâlnirea cu omologul bulgar, Anyu Angelov, că în situaţia în care forţele aeriene ale celor două ţări se vor dota cu acelaşi tip de avion multirol, se vor analiza posibilităţile de cooperare în domeniile mentenanţei şi instruirii personalului.
"Guvernul SUA consideră că acesta este un pas în direcţia modernizării Forţelor Armate române, ceea ce va creşte interoperabilitatea cu NATO şi va ajuta România să-şi îndeplinească obligaţiile în cadrul Alianţei. România este un partener apreciat, partener strategic şi aliat şi ne dorim să continuăm să consolidăm relaţia excelentă dintre cele două ţări", se arată într-un comunicat al Biroului de Diplomaţie Publică al Ambasadei SUA.
Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a aprobat joi proiectul de "realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană" în cadrul programului ?Avion multirol al Forţelor Aeriene".
"Membrii Consiliului au aprobat ?Concepţia de realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană? în cadrul programului ?Avion multirol al Forţelor Aeriene? în concordanţă cu interesele esenţiale de securitate ale ţării şi cu angajamentele asumate de România în cadrul organizaţiilor europene şi nord-atlantice", se arată în comunicatul CSAT.
Ministrul Apărării Naţionale, Corneliu Dobriţoiu, a anunţat duminică, la B1 Tv, că avioanele multirol F-16 vor fi achiziţionate din Portugalia. Ministrul a mai afirmat că preţul pentru cele 12 aparate la mâna a doua este în jur de 600 de milioane de dolari, această sumă urmând să fie achitată în cinci ani. Conform lui Dobriţoiu, prima tranşă, de 70 de milioane de dolari, ar trebui plătită anul viitor.
"Avioanele ar urma să fie livrate după terminarea procesului de instruire a piloţilor, începând cu 2016", a precizat ministrul, adăugând că aparatele au 3.500 de ore de zbor şi mai au o rezerva de 4.000 - 4.500 de ore.
Ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, afirma, la începutul lunii august, că procesul de achiziţie a avionului multirol de către Armata română a fost accelerat, urmând ca în circa două luni să se ia o decizie, după ce va avea loc şi o dezbatere în CSAT privind variantele aflate la dispoziţie.
Dobriţoiu declara atunci că modelele de avioane avute în vedere sunt avioanele de generaţia a V-a.
"Chiar dacă parcurgem o perioadă de austeritate economică grea, vă anunţ că am accelerat procesul de achiziţie a avionului multirol. În acest sens, exprim un angajament, un crez al meu mai vechi, conform căruia obiectivul strategic al României pentru achiziţia aparatelor multirol trebuie să fie achiziţia aparatelor de generaţia a V-a în următorii 20-25 de ani şi să traversăm tranziţia în cel mai economic mod cu putinţă. Accelerare înseamnă că procesul se va derula rapid şi nu va dura opt ani, ci va dura două luni şi vom lua cu certitudine o decizie. Modelele pe care le avem în vedere sunt avioanele de generaţia a V-a şi tranziţia să o facem cu costurile cele mai ieftine, cu avionul potrivit acestei tranziţii astfel încât să nu pierdem bani prin achiziţionarea unei structuri de aerodrom diferită când vom trece la avionul de generaţia a V-a", a spus Dobriţoiu.
Întrebat dacă avionul american de F-16 mai este o opţiune, Dobriţoiu a precizat că la acesta făcea referire.
La începutul lunii septembrie, Dobriţoiu preciza, după întâlnirea cu omologul bulgar, Anyu Angelov, că în situaţia în care forţele aeriene ale celor două ţări se vor dota cu acelaşi tip de avion multirol, se vor analiza posibilităţile de cooperare în domeniile mentenanţei şi instruirii personalului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu