joi, 27 septembrie 2012

CSAT discută în şedinţă despre refacerea credibilităţii României, avioanele multirol şi privatizarea CFR Marfă

Bucureşti, 27 sep /Agerpres/ - Consiliul Suprem de Apărare a Ţării se va reuni în şedinţă, sub conducerea preşedintelui Traian Băsescu, joi, de la ora 11,00, la Palatul Cotroceni, printre subiectele ce vor fi abordate de membrii CSAT aflându-se şi strategia pentru refacerea credibilităţii României, demersurile întreprinse pentru iniţierea programului Avion Multirol al Forţelor Aeriene şi strategia de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă SA.
Potrivit Administraţiei Prezidenţiale, pe ordinea de zi a şedinţei CSAT sunt incluse următoarele teme: strategia pentru refacerea credibilităţii României; starea Armatei României; demersurile întreprinse pentru iniţierea programului Avion Multirol al Forţelor Aeriene; evaluările privind ameninţările la adresa securităţii naţionale; procedurile pentru aplicarea prevederilor art. 46, alin. (9), din Legea Concurenţei nr. 21/1996 cu modificările şi completările ulterioare; proiectul de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă ''C.F.R. Marfă'' S.A. şi a mandatului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru implementarea acesteia; vulnerabilităţile de securitate identificate în contextul atentatului de la Burgas (Bulgaria).
De asemenea, în cadrul şedinţei vor fi abordate şi alte subiecte de interes pentru securitatea naţională.
Duminica trecută, ministrul Apărării Naţionale, Corneliu Dobriţoiu, anunţa, într-o emisiune televizată, că România ar putea plăti în jur de 600 de milioane de dolari, în cinci ani, pentru 12 avioane de tip F-16 achiziţionate la mâna a doua din Portugalia, iar prima tranşă pe care statul român ar trebui să o plătească anul viitor ofertanţilor este de 70 de milioane de dolari.
'Realităţile economice şi realităţile pieţei la ora actuală oferă posibilitatea unei achiziţii de 12 aparate în serviciu în situaţia în care decizia politică rămâne ferm orientată pentru aparatul de generaţia a V-a. Dacă dorim un aparat de generaţia a IV-a nou rămâne să vedem de unde găsim surse de finanţare. Oferta portugheză se cifrează în jur de 600 de milioane de dolari într-un orizont de timp de cinci ani de zile, deci nu se dau toţi banii odată, acesta este un alt avantaj. Graficul de preţ prezentat de partea portugheză, grafic pe care noi l-am luat serios în calcul, ar estima o primă tranşă de 70 de milioane de dolari, anul viitor. Avioanele ar urma să fie livrate după terminarea procesului de instruire a piloţilor, începând cu 2016', a explicat Corneliu Dobriţoiu, menţionând că în proiecţia de buget pentru anul următor au fost evidenţiate sumele necesare pentru plata primei tranşe.
Ministrul a precizat că cele 12 avioane F-16 au 3.500 de ore de zbor şi mai au o rezervă de 4.000-4.500 de ore de zbor, ceea ce înseamnă 200 de ore de zbor pe avion, suficient cât să asigure resursele necesare pentru următorii 20 de ani.
La rândul său, consilierul prezidenţial pe probleme de securitate, Iulian Fota, a arătat că România are nevoie de avioanele de tip F-16, la mâna a doua, care ar putea fi achiziţionate din Portugalia, în condiţiile în care ţara noastră nu îşi poate permite să cumpere avioane noi. Totodată, a spus Fota, varianta ca statul român să rămână fără aparate de zbor 'nu este una catastrofală', însă ar trebui să apelăm la alte ţări care să ofere servicii contra cost.
Precedenta şedinţă a CSAT a avut pe 19 iulie, sub conducerea preşedintelui interimar de la acea dată, Crin Antonescu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu