miercuri, 14 martie 2012

REFORMA MINISTERULUI DE INTERNE A FOST PROST FĂCUTĂ


"Reforma Ministerului de interne a fost prost făcută, fără a avea o viză finală din partea specialiştilor în domeniu", a declarat astăzi, Prefectul Judeţului Caraş-Severin, Octavian Ţunea. Domnia sa spune că înainte de demararea concedierilor din sistem, atît Direcţia Internă de Protecţie a Informaţiilor, cît şi Serviciul Român de Informaţii au întocmit rapoarte în această direcţie, dar probabil nu au fost luate în considerare. Situaţia judeţului Caraş-Severin este una aparte. Prefectul Octavian Ţunea spune că a intervenit personal pentru schimbarea din funcţie a fostului şef al SIPI al Ministerului de Interne, după ce a primit sesizări că în judeţ şeful SIPI nu semnalează nereguli, în special în reorganizarea Poliţiei de Frontieră. În aceste condiţii se poate spune că reorganizarea prost făcută, de care vorbeşte Prefectul Ţunea, a fost intenţionată.

Prefectul de Caraş-Severin dă exemplu reorganizarea Poliţiei de Frontieră, cu Inspectorat în judeţul Timiş, cu atribuţiuni operative, în Caraş-Severin rămînînd doar serviciul logistic, lipsit de importanţă. Prefectul Ţunea spune că există informaţii că în urma reorganizării Ministerului de Interne, cheltuielile au crescut iar contrabanda la frontieră, de asemenea. Date exacte vor fi puse la dispoziţia presei după apariţia statisticilor din primul trimestru. Octavian Ţunea mai spune că nu i se pare normal ca şcolile de subofiţeri să producă un număr mai mare de absolvenţi decît nevoile de încadrare. Dacă pentru încadrarea acestora va fi nevoie de concedierea subofiţerilor intraţi în sistem din surse externe, care ocupă funcţii prin concurs, se dovedesc competenţi pe aceste funcţii şi au deja cinci ani vechime în sistem, deci s-au calificat demult, se poate spune că Statul face un abuz de putere în detrimentul acestor angajaţi care au jurat, la rîndul lor, să-şi slujească ţara chiar cu preţul vieţii.

Mai trebuie să spun că încă de la începutul reformei în Ministerul de Interne au existat Organizaţii Non Guvernamentale, cu experţi independenţi, care au condamnat modul în care au fost, practic, disponibilizaţi oameni din structurile Ministerului de Interne, eminamente contabil, fără un studiu de performanţă şi impact. Potrivit Grupului pentru Securitate şi Democraţie, personalul disponibilizat din strucrturile poliţiei sau jandarmeriei ar fi putut fi încadrat în structurile Poliţiei locale, care prezintă deficienţe clare de cadre calificate, deşi, conform legii, atribuţiunile acestei structuri s-a extins considerabil, la traficul rutier şi la siguranţa cetăţeanului. De asemenea, scoaterea din cadrul MAI a IGSU şi constituirea separată a unui minister, sau agenţie, pentru situaţii de urgenţă sau excepţionale, ar fi putut însemna REFORMĂ în cadrul MAI, bazată pe eficienţă şi o filosofie nouă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu