vineri, 27 mai 2011

Scrisoare deschisă către Traian Igaş, ministrul administraţiei şi internelor

„Soluţii pentru încadrarea în cheltuielile bugetare fără disponibilizări de personal”

Domnule ministru,


Disponibilizarea personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor reprezintă o soluţie extremă de încadrare în cheltuielile bugetare şi trebuie avută în vedere după aplicarea celorlalte soluţii legale.
În interesul angajaţilor din acest minister, al celor pe care îi reprezentăm, cât şi al celor ce nu pot fi membri de sindicat din cauza statutului de militari, apelăm la varianta scrisorii deschise pentru a vă transmite soluţiile legale de încadrare în cheltuielile bugetare, presupunând că sunteţi de bună-credinţă, iar subordonaţii nu v-au comunicat anterior nenumăratele adrese ale subscrisului.
Numirile în funcţii de conducere după alte criterii decât cele de profesionalism v-au pus într-o situaţie previzibil dificilă prin susţinerea unor soluţii inoportune şi chiar nelegale.
Obligaţia încadrării în cheltuielile bugetare este prevăzută în lege, nefiind necesară adoptarea altor legi pentru ca fiecare ordonator de credit să se încadreze în bugetul alocat.
Întrucât, situaţia din minister ne priveşte în mod direct, dar, în egală măsură, îi interesează şi pe cetăţeni, Sindicatul „Pro Lex” vă prezintă două soluţii legale, fără a mai fi nevoie de emiterea unor acte normative:

I. Aplicarea art. 10 din  Legea nr. 69/2010, a responsabilităţii fiscal-bugetare
„(1) În raport cu ţintele prevăzute la art. 26 alin. (4), execuţia cheltuielilor de personal este evaluată de către Ministerul Finanţelor Publice, la finalul fiecărui trimestru.
(2) Pentru încadrarea în limitele trimestriale ale cheltuielilor de personal, ordonatorii de credite au posibilitatea să diminueze drepturile salariale care sunt stabilite prin lege în cuantum variabil şi pe cele a căror acordare este facultativă, potrivit legii”. (…)
În acest sens, propunem sistarea plăţii primei pentru lucrări de excepţie (salariul de excelenţă) acordat unui procent de 5% din personal, în cuantum de 50% din salariul de bază şi a sumei ce reprezintă echivalentul salariului de merit inclus în salariul celor ce au beneficiat de această sumă în 2010, reprezentând 20% din salariu pentru 30% din efectiv.
II. Reorganizarea funcţiilor din minister astfel:
Pentru posturile pentru care, nejustificat, sunt alocate în prezent, funcţii de poliţie, deşi posturile respective nu au asociate sarcini şi responsabilităţi care să necesite  exercitarea de prerogative de putere publică specifică de poliţie, să dispuneţi măsurile necesare pentru transformarea acestora în posturi  prevăzute cu funcţii publice generale, reglementate de Legea 188/1999 sau în posturi prevăzute cu funcţii contractuale, în funcţie de încadrarea acestora în criteriile art. 2 şi art. 6 lit. a) din Legea 188/1999.
În prezent 30% din funcţiile publice de poliţişti nu au atribuţii specifice activităţii de poliţie (sportivii, artiştii, angajaţii din structurile suport, juriştii, contabilii, etc.), în contradicţie cu prevederile Legii nr. 188/1999.

Drept urmare, vă rugăm să luaţi în considerare aceste propuneri şi să le puneţi în aplicare în regim de urgenţă, fiind singurele soluţii viabile şi legale pentru angajaţii instituţiei pe care o conduceţi şi de ale căror soartă sunteţi direct responsabil.

Cu speranţa unei decizii înţelepte şi oportune,



Preşedinte,
LINCU VASILE










Persoane de contact:
Preşedinte, Vasile Lincu, tel. 0728.788.000
Vicepreşedinte, Pavel Abraham, tel. 0743.468.814

Un comentariu:

  1. Este extrem de corect! In sistem sunt o gramada de functii care nu au atributii politienesti(medici,asistenti medicali,popotari,toate celelalte servicii suport) care numai pentru faptul ca asupra lor legitimatie de politist(si pe care fie vorba intre noi,o scot doar atunci cand le-o cere controlorul de bilete in autobuz)nu au nicio legatura cu activitatile specifice politienesti,dar cer drepturi de politist(ma refer la salarii, sporuri si conditii de pensionare)desi nu au vazut in viata lor un infractor decat prin filme,nu au petrecut nopti geroase sau week-end-uri ori alte sarbatori in serviciu; numai cei care lucram pe strada sau in conditii deosebite stim ce inseamna acest lucru,atat pentru familiile noastre cat si pentru sanatatea noastra.
    Acele functii ar trebui scutite de statutul de functionar public special, si salarizate ca atare.

    RăspundețiȘtergere