joi, 19 mai 2011

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CARAŞ-SEVERIN, LA 4 LUNI


Astăzi, a avut loc şedinţa Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin, pe perioada 1 ianuarie - 30 aprilie 2011. Potrivit raportului prezentat de inspectorul-şef al Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă "Semenic", col. Titus Susan, în primele patru luni ale acestui an, în judeţul Caraş-Severin nu au fost probleme deosebite în ceea ce priveşte fenomenele hidro-meteorologice periculoase. 18 primării din Caraş-Severin - între care Lăpuşnicel, Marga, Sicheviţa, Bucoşniţa - NU au trimis Planul de Asigurare cu resurse pe anul 2011.
Potrivit purtătorului de cuvînt al ISU "SEMENIC", plt. Ancuţa BALINT, în perioada analizată, ianuarie-aprilie 2011, ISU "Semenic" a aintervenit la 282 situaţii de urgenţă, din cele 321 semnalate, la 34 dintre ele intervenind Serviciile Voluntare şi Private, iar 5 intervenţii fiind rezolvate de cetăţeni. S-a intervenit în 65 de incendii, 17 asanări de muniţie, 2 distrugeri de zăpoare, 23 de acţiuni în favoarea comunităţii (salvări animale, căutări de persoane, degajare ţurţuri, evacuare) şi 138 de arderi necontrolate. Au fost înregistrate 44 de intervenţii SIAMUD, dintre care 10 descarcerări la accidente de circulaţie grave! 8 persoane au fost salvate şi 40 de persoane asistate! ISU "Semenic" a intervenit la 5 persoane rănite şi intoxicate şi la un singur deces. Au fost salvate 30 de animale şi asistate 163 de transporturi periculoase şi speciale. Valoarea bunurilor salvate în primele 4 luni ale anului se ridică la 16.615.300 lei, iar valoarea pagubelor la doar 2.040.840 lei.
Au fost înregistrate şi 12 alarme false, 16 deplasări fără intervenţie şi 24 de întoarceri din drum. În 15 cazuri, pompierii au supravegheat perimetre în care se puteau produce incendii de vegetaţie, în special.
Comitetul de astăzi a aprobat următoarele documente:

Proiect de HOTĂRÂRE
privind aprobarea ,,Planului de măsuri pentru evitarea producerii situaţiilor de urgenta generate de incendii si/sau arderi necontrolate pe perioada de secetă si acţiuni specifice combaterii fenomenului de secetă pentru sezonul estival 2011” a ,,Planului de măsuri, pentru atenuarea efectelor temperaturilor ridicate asupra populaţiei în cursul anului 2011” şi a „Planului de măsuri şi acţiuni pentru prevenirea răspândirii febrei aftoase pe teritoriul judeţului Caraş-Severin”

Ţinând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul - cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor si centrelor operative pentru situatii de urgenta, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.491/2004.
În temeiul prevederilor art. 2, lit. a), i) si j), ale art. 22 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 21/15.04.2004, privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare.
Având în vedere prevederile art. 9, alin (3), din Ordinul Prefectului nr. 56/21.02.2011, privind reorganizarea Comitetului Judeţean Caraş-Severin pentru Situaţii de Urgenţă.
Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, întrunit în şedinta ordinară,

HOTĂRĂŞTE:

Art.1. Se aprobă ,,Planul de măsuri pentru evitarea producerii situaţiilor de urgenta generate de incendii si/sau arderi necontrolate pe perioada de secetă si acţiuni specifice combaterii fenomenului de secetă pentru sezonul estival 2011", prevăzut în Anexa nr. 1;

Art.2. Se aprobă ,,Planul de măsuri, pentru atenuarea efectelor temperaturilor ridicate asupra populaţiei în cursul anului 2011", prevăzut în Anexa nr. 2;

Art.3. Se aprobă „Planului de măsuri şi acţiuni pentru prevenirea răspândirii febrei aftoase pe teritioriul judeţului Caraş-Severin”, prevăzut în Anexa nr. 3.


Art.4. Prezenta Hotarâre şi anexele nr. 1, 2 şi 3 care fac parte integrantă din aceasta, se comunică, prin grija S.T.P., membrilor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, Comitetelor Locale pentru Situaţii de Urgenţă, precum şi persoanelor cu atribuţii în domeniile nominalizate în anexe.



PREŞEDINTE AL COMITETULUI JUDEŢEAN
PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
PREFECT


OCTAVIAN ŢUNEA




Nr.1.
Data: 19.05.2011

PLAN DE MĂSURI
al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Caraş-Severin
pentru evitarea producerii situaţiilor de urgenţă generate de incendii şi/sau arderi
necontrolate şi acţiuni specifice combaterii fenomenului de secetă,
pentru sezonul estival 2011

Baza legală:

1. Lege Nr. 107 din 25 septembrie 1996 - Legea apelor;
2. Lege Nr. 307 din 12 iulie 2006 privind apărarea împotriva incendiilor;
3. Ordonanţa de Urgenţă 195/2005 privind protecţia mediului;
4. Ordinul comun al Ministerului Agriculturii şi Ministerului Administraţiei şi Internelor nr. 551/1475 din 08 august 2006 - pentru aprobarea Regulamentului privind monitorizarea şi gestionarea riscurilor cauzate de căderi de grindină şi secetă severă, a Regulamentului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă în domeniul fitosanitar-invazii ale agenţilor de dăunare şi contaminarea culturilor agricole cu produse de uz fitosanitar şi a Regulamentului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă ca urmare a incendiilor de pădure;
5. Ordinul comun al Ministrului Internelor şi Reformei Administrative şi Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale cu nr. 605/579 din 05.09.2008 pentru aprobarea Dispoziţiilor generale de apărare împotriva incendiilor pe timpul utilizării focului deschis la arderea de mirişti, vegetaţie uscată şi resturi vegetale ;
6. Ordinul Ministrului Administraţiei şi Internelor nr. 163 din 2007 pentru aprobarea Normelor generale de apărare împotriva incendiilor.

Scopul planului:

Stabilirea unui set de măsuri pentru asigurarea unor activităţi de prevenire eficiente, căt şi stabilirea responsabilităţilor privind implementarea măsurilor, monitorizarea situaţiilor ce pot apărea şi intervenţia în situaţii de urgenţă.


Realizarea unor puncte de informare preventivă în domeniul situaţiilor de urgenţă, în fiecare localitate(sediul primăriei), la sediile Direcţiei Silvice şi ale ocoalelor silvice, ale unităţilor de învăţământ(creşe, grădiniţe, licee, şcoli de arte şi meserii, e.t.c.), mediatizarea regulilor şi măsurilor de prevenire şi de intervenţie pentru situaţii de urgenţă ale tipurilor de risc existente pe raza localităţii;
Termen: 30.06.2011
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U., Direcţia Silvică Caraş - Severin cu
ocoalele din subordine şi ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar
şi Caransebeş - subordonat Institutului de Cercetări şi
Amenajări Silvice Bucureşti), Inspectoatul Şcolar Judeţean
Caraş-Severin

Reactualizarea dispoziţiilor de numire a personalului silvic care răspunde de situaţiile de urgenţă, respectiv îndrumarea, controlul activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor şi constatarea contravenţiilor;
Termen: 30.06.2011
Răspund: Direcţia Silvică Caraş-Severin cu ocoalele din subordine şi
ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi Caransebeş - subordonat
Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti, Inspecţia
Silvică de Vânătoare Caraş-Severin

Actualizarea planurilor de intervenţie în caz de incendiu ale Direcţiei Silvice Caraş-Severin şi ocoalelor silvice;
Termen: 30.06.2011
Răspund: Direcţia Silvică Caraş-Severin cu ocoalele din subordine şi
ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi Caransebeş-subordonat
Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti),
Inspecţia Silvică şi de Vânătoare Caraş-Severin

Stabilirea unor măsuri concrete la nivelul Direcţiei Silvice Caraş-Severin cât şi a fiecărui ocol silvic: refacerea foişoarelor de observaţie şi a barierelor de interzicere a accesului în fondul forestier a turiştilor cu maşini; refacerea sau amenajarea unor locuri speciale de fumat inscripţionate; instruirea cetăţenilor ce au loturi limitrofe cu pădurea pentru a nu arde resturile de pe păşuni, izlazuri şi fâneţe decât în mod supravegheat şi pe timp fără vânt; executarea patrulării personalului silvic pe principalele rute turistice, în special în perioada secetoasă, e.t.c.;
Termen: 30.06.2011
Răspund: Direcţia Silvică Caraş-Severin cu ocoalele din subordine şi
ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi Caransebeş - subordonat
Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti), Inspecţia
Silvică şi de Vânătoare Caraş-Severin

Verificarea pazei şi stingerii incendiilor la nivelul Direcţiei Silvice Caraş-Severin, a ocoalelor silvice private Bănia, Băuţar şi Caransebeş - subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti;
Termen: 30.06.2011
Răspund: Direcţia Silvică Caraş-Severin cu ocoalele din subordine şi
ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi Caransebeş - subordonat
Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti), Inspecţia
Silvică şi de Vânătoare Caraş-Severin

Organizarea şi desfăsurarea unor exerciţii cu forţe şi mijloace pentru stingerea incendiilor la fondul forestier;
Termen: iunie - iulie 2011
Răspunde: Direcţia Silvică Caraş-Severin cu ocoalele din subordine şi
ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi Caransebeş-subordonat
Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti)

Instruirea populaţiei şi a operatorilor economici privind executarea arderilor controlate în apropierea suprafeţelor împădurite;
Termen: permanent
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U., Direcţia Silvică Caraş-Severin cu
ocoalele din subordine şi ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar
şi Caransebeş - subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări
Silvice Bucureşti), Inspecţia Silvică şi de Vânătoare Caraş-Severin;

Acordarea asistenţei tehnice de specialitate reprezentanţilor administraţiei publice locale şi a operatorilor economici pentru asigurarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor specifice perioadelor secetoase;
Termen: permanent
Răspunde: Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă

Întocmirea/actualizarea, mediatizarea şi punerea în practică a planurilor de măsuri proprii cu privire la perioada de secetă;
Termen: permanent
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U., Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă,
Inspecţia Silvică şi de Vânătoare, Direcţia Silvică Caraş-Severin
cu ocoalele din subordine şi ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar
şi Caransebeş – subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări
Silvice Bucureşti), Agenţia pentru Protecţia Mediului, Garda de
Mediu - Comisariatul Judeţean, Direcţia pentru Agricultură şi
Dezvoltare Rurală,

Transmiterea către operatorii economici care prezintă risc ridicat de incendiu a unor adrese prin care să li se comunice obligaţia acestora de adoptare a măsurilor speciale de protecţie a instalaţiilor şi a capacităţilor de producţie, depozitare, de gestionare a materialelor, inclusiv a deşeurilor şi de asigurare a intervenţiei în cazul producerii unor incendii;
Termen: 30.06.2011
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U., Agenţia pentru Protecţia Mediului,
Garda de Mediu - Comisariatul Judeţean, Direcţia pentru Agricultură
şi Dezvoltare Rurală, Inspecţia Silvică şi de Vânătoare, Direcţia Silvică
Caraş- Severin cu ocoalele din subordine şi ocoalele silvice private
(Bănia, Băuţar şi Caransebeş - subordonat Institutului de Cercetări şi
Amenajări Silvice Bucureşti)

Iniţierea unor acţiuni comune de verificare a normelor şi măsurilor de apărare împotriva incendiilor în zonele cu afluenţă mare de turişti;
Termen: 30.06.2011
Răspund: Inspecţia Silvică, Direcţia Silvică Caraş-Severin cu ocoalele din
subordine şi ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi Caransebeş -
subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti),
Agenţia pentru Protecţia Mediului, Garda de Mediu - Comisariatul
Judeţean, Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală

Instruirea personalului propriu cu privire la sarcinile ce îi revin în caz de incendiu la fondul forestier;
Termen: 30.06.2011
Răspund: Agenţia pentru Protecţia Mediului, Garda de Mediu - Comisariatul
Judeţean, Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, Inspecţia
Silvică şi de Vânătoare, Direcţia Silvică Caraş-Severin cu ocoalele din
subordine şi ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi Caransebeş -
subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti),
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă

Identificarea de către administraţiile publice locale a surselor suplimentare de alimentare cu apă a localităţilor în cazul situaţiilor de urgenţă generate de secetă hidrologică;
Termen: permanent
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U.

Informarea operativă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ,,SEMENIC" al judeţului Caraş-Severin şi a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, despre iminenţa producerii, respectiv producerea de situaţii de urgenţă;
Termen: permanent
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U.

Asigurarea transportului pentru persoanele, animalele şi bunurile evacuate;
Termen: permanent
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U., Serviciul Salvamont Caraş-Severin, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul de Jandarmi „Gl.bg. Vasile Zorzor "

Asigurarea transportului forţelor şi mijloacelor de intervenţie la incendiile de pădure şi/sau arderi necontrolate;
Termen: permanent
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U., Inspecţia Silvică şi de Vânătoare, Serviciul Salvamont Caraş-Severin, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin, Direcţia Silvică Caraş-Severin cu ocoalele silvice din subordine şi ocoalele silvice private (Bănia, Băuţar şi Caransebeş - subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti)

Desfăşurarea unor activităţi de control la operatorii economici ce desfăşoară activităţi în apropierea pădurilor, conform competenţelor;
Termen: permanent
Răspund: C.L.S.U., Direcţia Silvică Caraş-Severin cu ocoalele din subordine şi ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi Caransebeş - subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti), Inspecţia Silvică şi de Vânătoare Caraş -Severin

Intensificarea acţiunilor de informare preventivă a populaţiei pentru crearea mentalităţii necesare asigurării autoprotecţiei comunităţilor locale şi realizarea unor materiale informative care să cuprindă măsuri de prevenire a producerii incendiilor la vegetaţie uscată, culturi agricole şi fond forestier, materiale ce vor fi transmise comunităţilor locale, pentru a fi distribuite locuitorilor prin grija primarilor localităţilor şi a SVSU. Materialele(afişe, pliante, foi volante) vor fi transmise la localităţi direct de către instituţiile emitente.
Termen: permanent pe perioada secetei
Răspund: preşedinţii CLSU/primari, Agenţia pentru Protecţia Mediului, Garda de
Mediu - Comisariatul Judeţean, Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală, Inspecţia Silvică şi de Vânătoare, Direcţia Silvică Caraş-Severin
cu ocoalele din subordine şi ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi
Caransebeş– subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice
Bucureşti), Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul
Şcolar Judeţean Caraş – Severin

Sprijinirea compartimentelor de prevenire din cadrul SVSU al localităţilor pentru desfăşurarea activităţilor de prevenire a incendiilor, prin organizarea unor sedinţe de instruiri;
Termen: - Cu ocazia controalelor la localităţi şi/sau SVSU
- Conform planului de pregătire anual şi a graficului de control al SVSU,
aprobat de primar şi ori de câte ori este necesar
Răspund: - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă
- Şefii SVSU, Cadrele tehnice PSI

Asigurarea mijloacelor necesare înştiinţării şi alarmării populaţiei din zonele de risc ce pot fi afectate de incendii de pădure;
Termen: permanent
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U.

Stabilirea resurselor umane şi materiale care vor fi folosite pentru stingerea incendiilor la fondul forestier şi la culturile agricole;
Termen: 30.06.2011
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U., Direcţia Silvică Caraş-Severin cu
ocoalele din subordine şi ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar
şi Caransebeş – subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări
Silvice Bucureşti), Inspecţia Silvică şi de Vânătoare

Instruirea şefilor serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, cu privire la modul de îndeplinire a obligaţiilor legale care le revin;
Termen: Trimestrial
Răspund: Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă

Acordarea asistenţei tehnice de specialitate operatorilor economici, societăţilor comerciale şi turistice în domeniul protecţiei şi evacuării personalului, organizării şi funcţionării sistemelor de semnalizare, alarmare, alertare în caz de incendiu şi protecţie civilă, transportului şi depozitării bunurilor şi valorilor, prevenirea cauzelor specifice de incendiu, punerea în funcţiune a mijloacelor de intervenţie în caz de incendiu şi protecţie civilă şi stabilirea modalităţilor concrete de legătura cu forţele de ordine publică;
Termen: 30.06.2011
Răspund: Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă

Verificarea tehnicii de intervenţie şi a gradului de asigurare cu combustibili şi substanţe pentru stingerea incendiilor şi transmiterea situaţiei către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă;

Termen: 30.06.2011
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U., Direcţia Silvică Caraş-Severin cu
ocoalele din subordine şi ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi
Caransebeş- subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice
Bucureşti), Inspecţia Silvică şi de Vânătoare Caraş-Severin

Respectarea Dispoziţiilor generale de apărare împotriva incendiilor pe timpul utilizării focului deschis la arderea de mirişti, vegetaţie uscată şi resturi vegetale aprobate prin Ordinul comun al Ministrului Internelor şi Reformei Administrative şi Ministrului Agriculturii şi Dezvoltarii Rurale cu nr. 605/579 din 05.09.2008 ;
Termen : Permanent
Răspund : Preşedinţii C.L.S.U.

Obligaţia obţinerii permisului de lucru cu focul şi informarea prealabilă a serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţă - pentru arderea miriştii, vegetaţiei uscate şi resturilor vegetale, conform prevederilor art. 98 lit. ,,d" din Normele generale de apărare împotriva incendiilor, aprobate prin Ordinul Ministrului Administraţiei şi Internelor nr. 163 din 2007 pentru aprobarea Normelor generale de apărare împotriva incendiilor;
Termen : Permanent
Răspund : Preşedinţii C.L.S.U.

După localizarea şi lichidarea arderilor necontrolate, administraţia publică locală împreună cu şefii structurilor de poliţie de pe raza unităţii administrativ teritoriale vor identifica autorii acestora, îi vor sancţiona potrivit legii şi vor comunica în scris sub semnătura primarului - cauzele, autorii şi sancţiunile administrate acestora;
Termen : Permanent
Răspund : primarii şi şefii structurilor de poliţie de pe raza localităţii

Monitorizarea permanentă a situaţiilor de urgenţă ce pot apare pe fondul secetei;
Termen: permanent
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U., Agenţia pentru Protecţia Mediului, Garda de
Mediu - Comisariatul Judeţean, Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, Inspecţia Silvică şi de Vânătoare, Direcţia Silvică Caraş-Severin cu ocoalele din subordine şi ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi Caransebeş – subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă

Cunoaşterea permanentă a situaţiei surselor de apă şi reactualizarea bazelor de date privind aceste resurse pentru a fi transmise Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă;
Termen: 30.06.2011
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U., Direcţia Silvică Caraş-Severin cu ocoalele
din subordine şi ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi Caransebeş– subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti), Inspecţia Silvică şi de Vânătoare Caraş-Severin
Stabilirea unor planuri de restricţii în alimentarea cu apă, care să fie puse în aplicare atunci când situaţia o impune şi transmiterea acestora către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă;
Termen: 30.06.2011
Răspunde: Sistemul de Gospodărire a Apelor Caraş-Severin


Actualizarea sau întocmirea hărţilor topografice din zona de competenţă şi marcarea punctelor de apă, drumurilor de acces, sediile de ocoale şi cantoane silvice, suprafeţele şi zonele destinate turismului, cu însemne asupra punctelor de foc şi a punctelor de apă pentru turişti, linii parcelare şi somiere, vecinătăţile unităţilor de intervenţie în caz de incendii şi punctele de sprijin pe care se poate conta în caz de incendiu, obiectivele altor operatori economici care îşi desfăşoară activitatea în fondul forestier, în vederea punerii la dispoziţia ISU în cazul în care situaţia o impune;
Termen: permanent
Răspund: Inspecţia Silvică şi de Vânătoare, Direcţia Silvică Caraş-Severin cu ocoalele din subordine şi ocoalele silvice private(Bănia, Băuţar şi Caransebeş – subordonat Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice Bucureşti)

Stabilirea şi asigurarea necesarului de efective şi tehnica pentru transportul apei potabile şi menajere, în localităţile grav afectate de secetă;
Termen: 30.06.2011
Răspund: Preşedinţii C.L.S.U., Inspectoratul de Jandarmi „ Gl.bg. Vasile
Zorzor ", Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, Direcţia
Silvică Caraş-Severin cu ocoalele din subordine şi ocoalele silvice private
(Bănia, Băuţar şi Caransebeş – subordonat Institutului de Cercetări şi
Amenajări Silvice Bucureşti), Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă.

Coordonarea organizării permanente a prevenirii situaţiilor de urgenţă şi intervenţiei în caz de incendiu de către primar la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, asigurarea participării la intervenţie a Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă cu mijloacele din dotare şi conducerea intervenţiei, până la stingerea incendiului ori până la sosirea forţelor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ,,SEMENIC" al judeţului Caraş-Severin(la solicitarea primarului), în conformitate cu art. 14 lit.,,c" din Legea nr. 307 din 12 06 2006, privind apărarea împotriva incendiilor. Primarul va lua măsuri, ca în maxim 3 zile după realizarea acţiunii de intervenţie în caz de incendiu, să fie întocmit Raportul de Intervenţie a şefului SVSU şi înaintat la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,Semenic" Caraş-Severin - Fax : 0255212137 sau 0255215326.
Termen : Permanent
Răspund : Preşedinţii C.L.S.U.

PLAN DE MĂSURI
al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin pentru atenuarea efectelor temperaturilor ridicate asupra populaţiei în cursul anului 2011

Temperaturile ridicate constituie factori de risc pentru desfăşurarea normală a activităţilor economice şi sociale la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale.
Monitorizarea acestor fenomene meteorologice periculoase se realizează atât de către instituţiile de specialitate, cât şi de către Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă şi comitetele locale pentru situaţii de urgenţă, în vederea iniţierii măsurilor operative de intervenţie.
Persistenţa temperaturilor ridicate pe o perioadă mare de timp poate influenţa negativ starea de sanătate a populaţiei, îndeosebi a celor din grupele de risc major, fapt ce impune conjugarea eforturilor instituţiilor, atât din domeniul administraţiei publice locale, respectiv Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă şi comitetele locale pentru situaţii de urgenţă, cât şi al serviciilor deconcentrate de specialitate.
Forţele şi mijloacele aflate la dispoziţia Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă şi comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă, precum şi dispersia teritorială a cazurilor ce necesită măsuri de sprijin fac necesară utilizarea şi a capacităţilor organizatorice de care dispun alte entităţi, respectiv Crucea Roşie, organizaţiile neguvernamentale din domeniul protecţiei sociale, fundaţii şi societăţi furnizoare de servicii de îngrijire la domiciliu.

Baza legală:
ORDIN Nr. 247/1235/631/1130 din 10 iulie 2007 - privind aprobarea Planului de măsuri vizând realizarea acţiunilor de cooperare între prefecţi şi primari, în calitatea acestora de preşedinţi ai comitetelor judeţene pentru situaţii de urgenţă, respectiv ai comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă, şi autoritaţile de sanătate publică, pentru atenuarea efectelor temperaturilor ridicate asupra populaţiei;
ORDIN Nr. 736 din 22 iulie 2005 privind instituirea serviciului de permanenţă la toate primăriile din zona de risc în caz de iminenţă a producerii unor situaţii de urgenţă.

Scopul planului:
Stabilirea unui set unitar de măsuri pentru asigurarea unor activităţi de prevenire eficiente, cât şi stabilirea responsabilităţilor privind implementarea măsurilor şi monitorizarea situaţiilor ce pot aparea.

Măsuri pentru perioada de normalitate - COD VERDE

1. Întocmirea şi actualizarea, la nivelul localităţilor, a evidenţei persoanelor aflate în dificultate, a căror stare de sanătate poate fi influenţată negativ de caniculă;
Răspund: CLSU
Termen: Permanent

2. Determinarea nivelului apei din fântâni şi supravegherea permanentă a calităţii apei potabile din reţeaua comunală de alimentare, cu solicitarea efectuării de analize periodice privind potabilitatea. În condiţiile constatării neconformităţii parametrilor de calitate a apei, se vor aplica prevederile Hotărârii Guvernului nr. 974/2004 , pentru aprobarea Normelor de supraveghere, inspecţie sanitară şi monitorizare a calităţii apei potabile şi a Procedurii de autorizare sanitară a producţiei şi distribuţiei apei potabile. Astfel, populaţia va fi avertizată atât prin mass-media cu privire la nepotabilitatea sursei, cât şi prin înscripţionarea fântânilor "APA NU ESTE BUNĂ DE BĂUT" şi se va asigura apă potabilă pentru populaţia din zona afectată; situaţiile vor fi transmise către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă;
Răspund: CLSU
Termen: Permanent

3. Luarea de măsuri pentru asigurarea unor surse alternative de apă în situaţia reducerii substanţiale a debitului în reţeaua comunală de distribuţie sau ca urmare a avarierii acesteia;
Răspund: CLSU
Termen: Permanent

4. Asigurarea de surse alternative de electricitate pentru funcţionarea în condiţii optime a activităţii unităţilor medicale, îndeosebi a celor de urgenţă;
Răspund: CLSU
Termen: Permanent

5. Identificarea locurilor pentru amplasarea punctelor de prim ajutor şi a punctelor de distribuţie a apei potabile. Punctele de prim ajutor trebuie amplasate în spaţii publice climatizate, vizibil semnalizate (de exemplu: şcoli, gradiniţe, supermarketuri, alte instituţii publice etc.). Nu se recomandă amplasarea punctelor de prim ajutor în corturi decât dacă pot fi climatizate;
Răspund: CLSU
Termen: 30.06.2011

6. Asigurarea cu prioritate a asistenţei medicale pentru persoanele cu afecţiuni a căror evoluţie poate fi influenţată negativ de temperatură crescută a factorilor de mediu, având în vedere influenţa generală a acestui fenomen meteorologic asupra sanătăţii populaţiei;
Răspunde: Direcţia de Sănătate Publică
Termen: Permanent

7. Asigurarea stocului de medicamente necesar continuităţii tratamentelor;
Raspunde: Direcţia de Sănătate Publică
Termen: Permanent

8. Supravegherea calităţii produselor perisabile prin controlul lanţurilor frigorifice destinate alimentelor, precum şi prin controlul lanţurilor de frig pentru medicamente şi vaccinuri;
Raspunde: Direcţia de Sanătate Publică
Termen: Permanent

9. Acordarea unei atenţii deosebite asistenţei medicale de urgenţă, prin suplimentarea numărului ambulanţelor şi a personalului medical, asigurarea unor cantităţi suficiente de medicamente şi materiale sanitare, creşterea nivelului de operativitate în rezolvarea solicitărilor, precum şi prin controlul respectării dispoziţiilor legale privind organizarea şi funcţionarea sistemului naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat;
Raspunde: Direcţia de Sănătate Publică, Serviciul
Judeţean de Ambulanţă
Termen: Permanent

10. Instruirea personalului medical şi din unităţile medico-sociale, precum şi a voluntarilor pentru asigurarea activităţilor de prevenţie, precum şi stabilirea necesarului de personal, echipamente şi materiale sanitare corespunzătoare pentru punctele de prim ajutor ;
Răspunde: Direcţia de Sanătate Publică, Societatea Naţională de Cruce Roşie – Filiala Caraş-Severin
Termen: 30.06.2011

11. Comunicarea stadiului îndeplinirii măsurilor, la I.S.U. ,,Semenic" Caraş-Severin
Răspund: CLSU, Direcţia de Sănătate Publică
Termen: 31.08.2011


Măsuri în caz de avertizare meteorologică privind creşterea temperaturilor
- COD GALBEN sau COD PORTOCALIU -

1. Informarea mass-mediei locale cu privire la semnificaţia codificării avertizărilor primite, precum şi referitor la măsurile luate, pregătirea şi difuzarea mesajelor specifice către populaţie;
Răspund: CLSU, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă
Termen: Permanent

2. Activarea punctelor de distribuţie a apei potabile amenajate în special în zonele aglomerate şi activarea punctelor de prim ajutor în spaţiile identificate şi semnalizate vizibil;
Răspund: CLSU
Termen: Permanent

3. Asigurarea funcţionarii continue a sistemului centralizat de distribuire a apei şi asigurarea necesarului de apă;
Răspund: CLSU
Termen: Permanent

4. Luarea de măsuri pentru adaptarea programului serviciilor publice astfel încât deplasarea populaţiei către acestea să se facă în afara intervalelor orare cu temperaturi extrem de ridicate. În mod similar vor fi formulate recomandări pentru modificarea corespunzătoare a programului de lucru al unităţilor de aprovizionare cu alimente şi prestatoare de servicii;
Răspund: CLSU
Termen: Permanent

5. Înfiinţarea unui ,,TEL-VERDE” pentru populaţie la nivelul fiecărei primării, în vederea primirii de informaţii asupra unor situaţii critice intervenite şi pentru transmiterea de recomandări;
Răspund: CLSU
Termen: Permanent

6. Utilizarea panourilor de afişaj din localităţi pentru formularea de recomandări preventive, cu privire la măsurile necesare a fi luate de populaţie pentru a se proteja pe durata caniculei;
Răspund: CLSU
Termen: Permanent

7. Informarea organizatorilor de evenimente sportive, culturale, comerciale etc., cu privire la durata şi intensitatea caniculei, pentru a lua măsurile adecvate;
Răspund: CLSU
Termen: Permanent

8. Menţinerea condiţiilor corespunzătoare în taberele şcolare;
Răspund: CLSU, Direcţia Judeţeană pentru Tineret
Termen: Permanent

9. Aplicarea măsurilor de prevenire a riscurilor la persoanele vulnerabile, cu asigurarea nevoilor zilnice privind tratamentul, îngrijirea, alimentaţia de bază. Desfăşurarea pregătirilor pentru organizarea preluării acestora de către entităţi care asigură îngrijiri la domiciliu;
Răspund: Entităţile care asigură îngrijirea la domiciliu, Serviciile de
Asistenţă Socială din cadrul primăriilor, CLSU
Termen: Permanent


10. Asigurarea personalului medical şi a dotării necesare pentru punctele de prim ajutor organizate pentru diminuarea riscului pentru sanătate prin prevenirea fenomenelor de deshidratare şi hipertermie;
Răspunde: Direcţia de Sanătate Publică, Societatea Naţională de Cruce Roşie – Filiala Caraş-Severin
Termen: Permanent

11. Mobilizarea personalului medical şi din unităţile medico-sociale, precum şi a voluntarilor pentru asigurarea activităţilor de prevenţie;
Răspunde: Direcţia de Sănătate Publică, Societatea Naţională de Cruce Roşie – Filiala Caraş-Severin
Termen: Permanent

12. Asigurarea participării medicilor la acţiunile de avertizare a populaţiei şi la diseminarea măsurilor de prevenire pe grupe de risc ;
Răspunde: Direcţia de Sănătate Publică, Societatea Naţională de Cruce Roşie – Filiala Caraş-Severin
Termen: Permanent

13. Comunicarea stadiului îndeplinirii măsurilor, la I.S.U. ,,Semenic" Caraş-Severin ;
Răspunde: CLSU, Direcţia de Sănătate Publică
Termen: 01.08.2011

14. Orice situaţie deosebită generată de caniculă va fi transmisă operativ la I.S.U. ,,Semenic" Caraş-Severin;
Răspund: CLSU
Termen: Ori de câte ori este cazul

15. Obligativitatea, ca la primirea atenţionărilor privind iminenţa producerii unor situaţii de urgenţă să se instituie serviciul de permanenţă la sediul primăriilor din zona de risc, cu personal corespunzător şi comunicarea către I.S.U. ,,Semenic" Caraş-Severin a componenţei acesteia(primăria, persoana de contact, tel. fix şi mobil) - Fax 0255.212.137 sau 0255.215.326.
Răspund: CLSU
Termen: Ori de câte ori situaţia o impune

PLAN DE MĂSURI
al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin
de protecţie contra FEBREI AFTOASE - 2011

Baza legală:
DISPOZIŢIA COMUNĂ nr. I/1752 din 26.04.2011 privind continuarea participării, până la data de 30.06.2011, a structurilor M.A.I. la aplicarea măsurilor din competenţa pentru prevenirea răspândirii febrei aftoase pe teritoriul României.

Scopul planului:
Stabilirea unui set unitar de măsuri pentru prevenirea şi răspândirea febrei aftoase la nivelul judeţului Caraş-Severin.

1. Supravegherea şi monitorizarea tuturor efectivelor de animale receptive (ovine, caprine, porcine şi bovine) de pe raza judeţului Caraş-Severin;
Răspund: Deţinătorii de animale, medicii veterinari de liberă practică
Termen: Permanent

2. Anunţarea cazurilor de animale bolnave şi moarte la medicul veterinar de liberă practică;
Răspund: Deţinătorii de animale
Termen: Permanent

3. Catagrafia densităţii de animale receptive din mediu silvic (mistreţi şi cervideae);
Răspund: Asociaţia Judeţeană a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi şi Direcţia Silvică Reşiţa;
Termen: Permanent

4. Supravegherea locurilor de hrănire şi adăpare a animalelor sălbatice în vederea depistării animalelor bolnave;
Răspund: Asociaţia Judeţeană a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi şi Direcţia Silvică Reşiţa
Termen: Permanent

5. Interzicerea comercializării animalelor receptive din Bulgaria (ovine, caprine, porcine şi bovine);
Răspund: Operatorii economici şi Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor
Termen: Permanent

6. Verificarea târgurilor şi aglomerărilor de animale (expoziţii, etc.)
Răspunde: Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor
Termen: permanent

7. Controlul mijloacelor de transport animale vii în trafic
Răspund: Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, Inspectoratul Judeţean de Poliţie şi Inspectoratul Judeţean al Poliţiei de Frontieră Caraş-Severin;
Termen: Permanent

8. Informarea populaţiei, operatorilor economici şi mass-media cu privire la măsurile de prevenire şi răspândire a febrei aftoase la nivelul judeţului Caraş-Severin;
Răspunde: Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor
Termen: Permanent

9. Comunicarea stadiului îndeplinirii măsurilor, la I.S.U. ,,Semenic” Caraş-Severin;
Răspunde: Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor;
Termen: În luna mai şi iunie, până în data de 20 ale lunii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu