„FURNIZORII
MILITARILOR ROMÂNI” este o iniţiativă a Ministerului Apărării
Naţionale demarată în luna august 2012, ce se înscrie în linia preocupării
permanente pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii militarilor Armatei României.
Pentru o corectă înţelegere, trebuie precizat de la bun început că acest
program, are o orientare exclusivă către personalul Armatei României şi nu
către Ministerul Apărării Naţionale ca instituţie publică, fiind un instrument
care doreşte să realizeze o legătură directă între persoana beneficiară şi
furnizorii de bunuri şi servicii. Deşi titulatura programului poate naşte unele
confuzii, este absolut necesară înţelegerea faptului că, între obiectul şi
obiectivele acestui program şi activitatea de achiziţii publice ale Ministerului
Apărării Naţionale, nu există nicio legătură.
Programe similare
au fost implementate cu succes în ţările NATO, în SUA, Marea Britanie, Franţa.
Unele funcţionează de peste 60 de ani şi au evoluat în timp. O armată puternică
este garanţia unui stat puternic, dar, pe lângă infrastructură, are nevoie de
oameni sută la sută dedicaţi să-şi îndeplinească misiunile. O armată este
puternică şi dacă oamenii ei se vor dedica întru totul serviciului, sarcinilor
le revin şi nu vor mai fi atât de mult preocupaţi de grija zilei de mâine.
Prin implementarea
acestui program se urmăreşte obţinerea de facilităţi pentru militarii
români, atunci când achiziţionează produse sau servicii de la diverşi
comercianţi care au primit calitatea de „Furnizor al militarilor
români”. Practic, un comerciant căruia i s-a acordat titlul de
furnizor al militarilor români, va avea obligaţia să acorde facilităţi
militarilor care vor sa achiziţioneze produsele sau serviciile lui. De
asemenea, va trebui să acorde militarilor statutul de „cel mai bun
client” şi toate avantajele acestui statut.
De facilităţile
oferite prin acest program pot beneficia toţi angajaţii ministerului apărării
naţionale, militarii sau civili, cadrele militare în rezervă sau în retragere,
precum şi familiile acestora Se doreşte crearea unei relaţii reciproc
avantajoase între partenerii din acest program, pe de-o parte personalul
armatei şi familiile lor, care vor găsi oportunităţi de achiziţionare
avantajoasă de produse şi servicii, oportunităţi care vor avea impact pozitiv
asupra resurselor personale, iar de cealaltă parte, furnizorii de bunuri şi
servicii, care au dobândit titlul de „Furnizor al militarilor români”.
Ce
facilităţi poate oferi un astfel de furnizor?
Nu există o reţetă standard. De regulă reduceri de preţ,
dar pot fi acordate şi alte facilităţi, de exemplu : prioritate la achiziţie,
consultanţă gratuită, garanţie extinsă, alte gratuităţi sau reduceri la
serviciile ataşate produsului, etc, în general orice poate fi considerat un
avantaj pentru cumpărător. Analiza oportunităţii de achiziţie nu trebuie redusă
doar la preţul său. Timpul consumat cu formalităţile de achiziţie, timpul de
livrare, costul de transport, garanţia oferită, consultanţa privind
oportunitatea de achiziţie sau consultanţa de specialitate privind utilizarea
optimă a produsului sunt numai câteva din celelalte aspecte ce trebuie luate în
calcul. Claritatea şi sinceritatea ofertei, lipsa costurilor ascunse,
tratamentul corect al clientului sunt de asemenea aspecte pe care le dorim
prezente întotdeauna când facem o achiziţie. Ca atare, pe lângă un preţ
avantajos, orice altă facilitate în legătură cu aspectele mai sus menţionate şi
nu numai, acordată în favoarea beneficiarilor acestui program, este dorită şi
posibilă.
Ce avantaje are
un „Furnizor al militarilor români” . Furnizorii care au dobândit
titlul de „Furnizor al militarilor români”, şi-ar facilita
accesul la un segment numeros de populaţie, cu venituri constante, relativ
stabile în condiţiile economice de astăzi. Faţă de restul populaţiei, militarul
are o carieră caracterizată de o scară ierarhică pe care urcă şi, prin urmare,
posibilitatea ca, în timp, veniturile să crească, nu să se diminueze. Nu este
de neglijat faptul că firmele care devin furnizori au avantajul de a intra
într-o relaţie de colaborare cu o instituţie de tradiţie şi cu impact în
România. Se ştie că, armata, după biserică, se bucură de cea mai
mare încredere din partea populaţiei. O parte din această încredere poate trece
asupra firmei, prin acordarea dreptului de a-şi putea afişa titlul de furnizor
al militarilor în locaţiile proprii, de a-l folosi în materiale publicitare
şi/sau în reclamele comerciale. De asemenea, furnizorii îşi pot face reclamă şi
prin sponsorizarea sportivilor de performanţă din cadrul clubului armatei, dar
şi prin participarea la evenimente alături de reprezentanţi ai conducerii
M.Ap.N.
Principiile declararii
firmelor sunt :
- respectarea demnităţii naţionale, a instituţiilor de stat, a Armatei
României, a limbii şi poporului român;- respectarea obligaţiilor legale faţă de
statul român;- caracterul deschis şi neexclusiv al cooperării;- transparenţa
costurilor şi ofertelor adresate personalului Armatei; - claritatea ofertelor
adresate personalului Armatei;- consecvenţa de tratament pentru întreg personalul
Armatei şi membrii de familie ai acestuia;- acordarea statutului de „cel mai
bun client” personalului Armatei cu ajustările de ofertă corespunzătoare
acestui statut Este de asemenea prevăzut dreptul de utilizare a titlului în
campaniile de promovare a imaginii şi produselor dumneavoastră.
SOCIETĂŢI COMERCIALE PARTENERE ÎN CADRUL PROGRAMULUI
FURNIZORII MILITARILOR ROMÂNI
(în ordine alfabetică)
(în ordine alfabetică)
BANCA COMERCIALĂ FEROVIARĂ
|
Servicii
bancare - FMR 66110000-4
|
BANCA TRANSILVANIA
|
Servicii
bancare - FMR 66110000-4
|
BANCPOST S.A.
|
Servicii
bancare - FMR 66110000-4
|
BIROUL NOTARULUI PUBLIC VIŞU CORNELIU
|
Servicii
de consultanţă juridică – FMR 79111000-5
|
CEC BANK S.A.
|
Servicii
bancare - FMR 66110000-4
|
ELIRE BROKER DE ASIGURARE
|
Servicii de asigurare - FMR
66510000-8
|
ORTOTECH
|
Proteze
şi orteze - FMR 33184000-3
|
OZONE HOMES
|
Servicii
imobiliare - FMR 70000000-1
|
PERFECT TOUR ROMÂNIA
|
Servicii
de agenţii de turism şi servicii conexe - FMR 63510000-7
|
S.C. PELL AMAR COSMETICS SRL
|
Produse
de îngrijire personală - FMR 33700000-7
|
SC APULUM `94
|
Servicii
imobiliare - FMR 70000000-1
|
SC AUTOMOBILE DACIA S.A.
|
Autoturisme - FMR 34110000-1
|
SC AVANGARDE REZIDENŢIAL SRL
|
Servicii
imobiliare - FMR 70000000-1
|
SC JPA AUDIT &CONULTANŢĂ SRL
|
Servicii auditare FMR
79212000-3
|
SC OTTO - BROKER DE ASIGURARE SRL
|
Servicii
de asigurare - FMR 66510000-8
|
SC TARGET ELECTRONIC COMPANY SRL
|
Echipament de încălzire
centrală - FMR 39715210-2
|
SCALCOR GRUP SRL
CLINICA DE OFTALMOLOGIE "ALCOR" |
Servicii
de oftalmologie - FMR 85121281-6
|
UNICREDIT ŢIRIAC BANK
|
Servicii
bancare - FMR 66110000-4
|
WHIRLPOOL ROMANIA
|
Echipament
de bucătărie, articole de menaj şi de uz casnic şi articole de catering - FMR
39220000-0
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu