Începând cu data de 24.02.2011 cazierul judiciar pentru persoanele fizice fără antecedente penale se va putea obţine şi de la Poliţia Municipiului Caransebeş. Sistemul a fost implementat şi este funcţional începând cu această dată. De la data de 01.03.2011 cetăţenii îşi vor putea ridica certificatul de cazier judiciar şi de la Poliţia Oraşului Oraviţa.
Programul de lucru la cele două poliţii, Caransebeş respectiv Oraviţa va fi în fiecare zi de luni, marţi, miercuri şi joi între orele 09.00 - 11.00.
Toţi cei care au antecedente penale şi persoanele juridice îşi pot procura cazierul judiciar doar de la Serviciul Cazier Judiciar, Statistică şi Evidenţă Operativă din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Caraş-Severin.
Termenele de eliberare a certificatelor de cazier sunt:
pe loc pentru persoanele născute în România şi fără antecedente penale;
în termen de cel mult trei zile pentru persoanele cu antecedente penale;
în trei zile pentru persoanele născute în alte ţări.
Pentru eliberarea cazierului judiciar conform art.28, alin.1 din Legea 290/2004 privind certificatul de cazier judiciar, cererea se depune de către persoana fizică personal la unitatea de poliţie de la locul de naştere, domiciliu sau reşedinţă. În cazul în care cererile se depun la alte unităţi de poliţie unde nu este implementat acest sistem, cererile vor fi transmise Serviciului Cazier Judiciar, Statistică şi Evidenţă Operativă din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Caraş-Severin, ceea ce va face ca eliberarea acestora să dureze câteva zile.
Actele necesare persoanelor fizice:
timbru fiscal în valoare de 2 lei (de la oficiul poştal sau biroul de copiat acte);
taxa pentru cazier în valoare de 10 lei (trezorerie);
cerere tip;
cartea sau buletinul de identitate.
Persoanele domiciliate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.
Certificatul de cazier judiciar pentru persoanele fizice se poate solicita şi prin împuterniciţii acestora, conform procedurilor în vigoare, după cum urmează:
în ţară, numai pe baza unei procuri autentificate de către un notar public;
în străinătate, pe baza unei procuri autentificate prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori de către un notar, cu respectarea cerinţelor legalizării actelor oficiale străine. Pentru statele care au aderat la Convenţia de la Haga din 5 noiembrie 1961 este suficient să fie aplicată apostila.
Conţinutul procurii trebuie formulat în termeni clari, din care să rezulte persoana care a fost mandatată, scopul şi durata mandatului.
În ceea ce priveşte certificatul de cazier judiciar pentru persoanele juridice sunt necesare:
dovada că deponentul este reprezentantul legal al persoanei juridice solicitante;
copia actului de identitate al reprezentantului legal;
certificatul constatator al Oficiului Registrului Comerţului;
chitanţa de achitare a taxei în cuantum de 10 lei;
timbru fiscal în valoare de 2 lei.
Programul Serviciului de Cazier Judiciar, Statistică şi Evidenţă Operativă este: luni, marţi, miercuri şi joi între orele 08.30 – 12.00 şi 13.00 - 15.30.
Mai multe informaţii puteţi obţine de la acelaşi serviciu la numărul de telefon 0255/ 502245 sau de la sediul acestuia din Reşiţa, bulevardul A.I.Cuza, nr.40, Judeţul Caraş-Severin.
PURTĂTOR DE CUVÂNT
Agent de poliţie
CĂRBUNARU ANCUŢA-RAMONA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu