joi, 7 iulie 2011

COMUNICAT DE PRESĂ

Statistica pe trimestrul II din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru judeţul Caraş-Severin arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 51006 apeluri. Dintre acestea 19,21% au fost reale şi 80,79 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 71,16%, Poliţie – 23,45%, Pompieri 3,15% şi Jandarmerie – 2,23% (statistică anexată).
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay.
Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 99 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112 (statistică anexată).
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.
La 112 se sună doar atunci când ai cu adevarat o urgenţă.

În domeniul informării, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale realizează campanii de educare, având ca target principal tinerii din şcoli şi turiştii români şi străini aflaţi în ţara noastră.
Eurobarometrul Comisiei Europene pe anul 2011, referitor la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România se află pe primele locuri în domeniul informării şi educării populaţiei în UE.
Specialiştii 112 şi ofiţerii de relaţii publice continuă Campania naţională referitoare la numărul unic de urgenţă. În baza unui acord de parteneriat cu Radio România, pe litoralul românesc se află în plină desfăşurare acţiuni de informare, educare şi promovare a numărului unic de urgenţă 112 în rândul turiştilor români şi străini, în special al copiilor aflaţi în taberele şcolare din staţiunile turistice ale judeţului Constanţa.
În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.
Numărul unic pentru apeluri de urgenţă trebuie folosit atunci cînd este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi întreaga Uniune Europeană.
Pentru mai multe informaţii consultaţi  www.112.ro.


Purtătorul de cuvânt al
Serviciului de Telecomunicaţii Speciale
Colonel

Adrian Fulea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu