La nivelul judeţului Caraş-Severin, în primele zece luni ale acestui an s-a observat o scădere semnificativă în ceea ce priveşte numărul infracţiunilor cu urmărirea penală începută la care au participat minori în calitate de autori, înregistrându-se 177 de fapte, cu 29,2 % mai puţine faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cele mai multe infracţiuni constatate la care au participat minori în calitate de autori au fost cele contra patrimoniului – 110 infracţiuni, în special furturi (102).
De asemenea infracţiunile contra persoanei la care au luat parte şi minori în calitate de autori sunt în scădere de la 39 la 37. Numărul infracţiunilor de tâlhărie la care au participat şi minori au scăzut de la 7 la 3. Şi infracţiunile la OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice comise de minori au scăzut de la 35 la 15.
În primele 10 luni ale acestui an au fost cercetaţi 180 de minori în dosare cu urmărire penală începută, în scădere cu 80 faţă de perioada similară din 2011. Majoritatea tinerilor implicaţi au avut vârsta de 16 ani împliniţi la momentul săvârşirii faptelor. În procent de 90 % dintre minorii cercetaţi nu sunt cunoscuţi cu condamnări în evidenţele poliţiei.
Principalele cauze care duc la săvârşirea de către minori a unor infracţiuni sunt:
lăsarea fără supraveghere a minorilor de către părinţi sau tutori;
plecarea părinţilor în străinătate;
provenienţa copiilor din familii dezorganizate;
asocierea în vederea săvârşirii de infracţiuni, atât cu alţi făptuitori minori cât şi cu persoane majore;
consumul de alcool la vârste din ce în ce mai fragede, pe fondul asocierii minorilor în găşti de cartier sau grupuri gen colţul străzii, ori influenţei anturajului;
portul la vedere a telefoanelor mobile şi playerelor audio, a bijuteriilor, precum şi afişarea cu ostentaţie, în public, a sumelor de bani deţinute de minori.
Pentru menţinerea la un nivel scăzut a delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor, poliţiştii vor continua activităţile educativ-preventive în zonele frecventate de minori, în centrele de plasament şi în şcoli, atât în mediul urban cât şi în mediul rural.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu